19 Ocak 2009 Pazartesi

Nergis Çiçeği



Bugün komşudan (Şani abilerden) bana nergis göndermişler, teşekkürler. Önce fotoğraflarını çektim sonra bir bardak suya koydum onları, kokusu odanın her tarafını kapladı. Bir çiçek bu kadar mı güzel kokar... Bizim bahçede de çoktu bir zamanlar ama şimdi fazla kalmadı.

Nergis, Narcissus türünden soğanlı bitkilere verilen addır. Alımlı ve hoş kokulu çiçekleri nedeniyle birçok ülkede süs bitkisi olarak yetiştirilen nergislerin, başta Avrupa olmak üzere, kuzey ılıman kuşakta kendiliğinden yetişen 40 kadar türü vardır. Nergisler doğal olarak tüm Akdeniz kıyılarında, hatta bunun uzantısı olan Japonya'ya kadar aynı enlem dereceleri arasında görülmektedir.


Bunlar da bizim bağın kenarındaki nergisler.

Nergis'in Mitolojik hikayesi de şu şekilde;

Ekho, kendine aşık olanlara hiç aldırmayan, aşklarını hep karşılıksız bırakan çok güzel bir orman perisidir. Ne var ki, bir gün ormanda avlanan çok yakışıklı bir avcı görür ve ona ilk görüşte aşık olur ve aynı duruma kendisi düşer. Çünkü Narkissos adındaki bu avcı da onun sevgisine karşılık vermez ve hemen oradan uzaklaşır. Çok büyük bir aşka tutulan ve aşkına karşılık bulamayan Ekho, bu duruma dayanamaz, günden güne eriyerek ölür. Sesi ise etraftaki kayalarda yankılanır.



Olimpos dağında oturan tanrılar bu duruma çok kızmışlar ve Narkissos'u cezalandırmaya karar vermişler. Günlerden bir gün, av peşindeki Narkissos susamış ve bitkin bir şekilde bir nehir kenarına gelmiş. Buradan su içmek için eğildiğinde, sudan yansıyan kendi yüzü ve vücudunun güzelliğini görmüş ve daha önce fark edemediği bu güzellik karşısında adeta büyülenmiş. O denli büyülenmiş ki, kendine aşık olmuş. O ana dek kimseyi sevmediği kadar sevmiş kendi görüntüsünü . Orada öylece kalmış, ne su içebilmiş, ne de yemek yiyebilmiş, aynı Ekho gibi Narkissos da günden güne erimeye başlamış ve o suyun kenarında sadece kendini seyrederek ömrünü tüketmiş. Öldükten sonra da vücudu nergis çiçeklerine dönüşmüş.
.
.

2 yorum:

  1. Desenize ikimiz de nergis kokularıyla sarhoşuz bugünlerde Mehmet bey! Tadını çıkarın.

    YanıtlaSil
  2. yazdım ama yayınlamadım:( nedn bilmiyorum. sadece benim en sevdiğimdir nergisler demiştim kıskandım seni burda bulmak oldukça zor bi o kadar da pahalı burda yetişmiyor çünkü. görünce kokusunu hisstteim birden. teşekkürler arkadaşım....

    YanıtlaSil