10 Ağustos 2009 Pazartesi

Kalecik Karası



Bağdaki Kalecik Karalarının tamamı 5-10 asmadan müteşekkil. Bodrum yöresinde Kalecik Karası yetişir mi, yetişmez mi? Bu bir deneme. Yetişmeye kalınca yetişiyor. Aynen fotoğraflarda görüldüğü gibi. Haa, şarapları nasıl olur, ona da bakıyoruz...



Kalecik Karası : Orta Anadolu, Ankara, Kalecik ve Kırıkkale dolaylarında yetiştirilen kaliteli sek şarap yapılan bir çeşittir. Son yıllarda Denizli'de de Kalecik Karası bağları kurulmuştur. Dolgun, bukeli ve dengeli şarap verir.

Taneleri yuvarlaktır ve orta iriliktedir. Tanelerde 1-2 çekirdek bulunur. Çoğu şaraplık üzümde olduğu gibi, bunun da kabuğu kalındır. Salkımının şekli konik kanatlı bir yapıdadır. Taneler salkımda sık şekilde dizilmişlerdir ve salkımlar da orta büyüklüktedirler.
.
.

4 yorum:

  1. muzaffer özgen15 Ağustos 2009 00:46

    bahçemde iki kök kalecik karası var ama ben sizin gibi budayamadım.
    Mehmet bey benim üzümlerin şeker
    oranını nasıl anlarım,ölçme aleti yok,selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Muzaffer hocam, ölçme aleti olmadan şeker oranının ne olduğunu anlamanın bir yolu yok sanırım, varsa da ben bilmiyorum.:)
    Tat alma duyunuza güveniyorsanız, ancak dilinizle anlayabilirsiniz...
    :)

    YanıtlaSil