7 Ağustos 2009 Cuma

Şaraplık Üzümde pH Ölçümü ve pH Metrenin Kalibrasyonu



Dün Rıdvan abiyle konuştuk. "Yarın müsaitsen sana geleceğim" dedi. "Tamam" dedim. "Öğleye doğru gelirim" dedi. Öğleden sonra da Çömlekçi'ye Selva-Haluk İşmen bağlarına gideceğini söyledi. "Ben de geleyim, beraber gidelim" dedi. "Tamam gidelim" dedi. Ku konuda (Rıvan abiyle bir yerlere gitme konusunda) daha sonra yazacağım şeyler olacak, ama şimdi yazının başlığına da bağlı kalarak şu pH metre konusundan açılmayalım.

"Yeni aldığım pH Metre ve kalibrasyon solüsyonlarını da getireyim, kalibrasyonunu yaparız, senin pH metrenin kalibrasyonunu da kontrol eder, gerekliyse ona da ayar yaparız" demişti. Haa, bu arada "senin pH metre dediği de, daha önce ölçmek için getirdiği, sonra da senin olsun dediği pH metre. Hal böyle olunca senin pH metre demesi de garibime gidiyor :)

Yukarıda fotoğrafta da görüldüğü gibi, değişik (pH 7 ve pH 4) pH'lardaki solüsyonları beherlere döktük. Önce 7 çözeltisine daldırdık aleti ve sabitlenmesini bekledik, sonra onu saf su ile temizleyip 4 çözeltisine daldırdık ve sabitlenmesini bekledik. Bu arada yapılması gereken ufak tefek bir iki şey daha vardı ama onlar zaten işin teferruatı ve açıklama kağıdında yazıyor zaten. Olayın özü şu; pH'sı değişik iki solüsyonla tanıştırılarak, pH metrenin, "haaa, öyleyse öyle, böyleyse böyle, artık yeni bir sıvı gelirse, bunlara göre tanımlarım" noktasına gelmesi sağlanıyor :) Daha sonra benim pH metreye de küçük bir ayar çektik. Sonra ben eşyalarımı hazırladım ve Çölekçi köyüne doğru yola çıktık.

Gelelim Rıdvan abiyle bir yerlere gitme konusuna; Çömlekçi'ye giderken Rıdvan abiye, "bizim arabayla ve Erdal'la yaptığımız yolculukların haricinde son dönemde en çok senle bir yerlere gittik" dedim. Bunlardan biri de şöyle; Bir yıldan fazla olmuştur, sanırım 2008'in Nisan ayındaydı, Evde Şarap grubunun İzmir'deki şarap tadımına gitmiştik. Sabah erken saatlerde Erdal'ı ve beni almıştı köyden. Gece de saat 02:00 civarlarında dönmüştük. Pikap arabanın arkasına bir kaç koli de şişe koymuştuk. Yolda müthiş bir yağmur başladı ve köye kadar da devam etti. Gecenin bir yarısında, bir yandan yağmur yağıyor bir yandan da kolileri indiriyorlardı Erdal'la. Halbuki Güvercinlik'ten düm düz basıp gidebilirdi Bodrum'a evine. Bu yaptıkların ve dostluğun için çok teşekkürler Rıdvan abi... İyi ki varsın.
.
.

2 yorum:

  1. Gün akşam olup da bağda, bahçede işim bitince sıra Garova Günlüğü'ne geliyor, artık tiryakisi oldum, hem Garova Günlüğü'nün tiryakisi oldum, hem de sana imrenmenin tiryakisi oldum sevgili hocam, sevgiler, selamlar.
    baha

    YanıtlaSil
  2. Beni utandırıyorsunuz sevgili hocam... Ben de sizin "omcalarım üzerine söz veriyorum" sözünüzü çok beğendim ve önemsedim. Bağınıza bahçenize, omcalarınıza duyduğunuz sevgi daha güzel nasıl ifade edilebilirdi ki...
    Selam ve sevgiler Baha hocam.

    YanıtlaSil