18 Ocak 2010 Pazartesi

Biz Eskiden Yağmurda Çamurda Oynardık



Dün epeyce çok yağmur yağdı. Biz de Mustafa ile yağmuru seyrettik. Ben yağmuru seviyorum. Eskiden (çocukken) yağmurda, çamurda çok oynardık...
Okulumuz uzaktı ve yağmurlu havalarda hep ıslanırdık. Okul yolunda da üç tane dere vardı. Gıy (Kıyı), Orta ve Goca (Kocaman) Dere. Adlarından da anlaşıldığı üzere, en büyükleri Koca Dere idi. Bu dereler devamlı akan dereler değil, sadece şiddetli yağmur yağdığı zaman akarlar. Koca dereden geçerken, ayakkabılarımızı çıkarır, pantolonun paçalarını toplar, suya dalarak karşıya geçerdik. Şimdi o derelerin hepsinde köprüler var. Dahası, çocuklar servisle gidip geliyorlar okula. Mustafa ise dışarıya ceketsiz çıksa hemen uyarılıyor, hele yağmurun altında dolaşacak, ıslanacak, hele hele çamurda oynayacak, kolay mı öyle. Hemen, "oğlum hasta olacaksın, gir içeri" uyarısı geliyor. Ben de, eskileri anlatıyorum, "çık oyna Mustafa, bisiklet sür, sonra elbiselerini değiştiririz, sobanın yanında da saçlarını kurutursun" diyorum. Ama nerdee...



Ben, "çık oyna, ıslan..." dedim ya, pencereyi açmış, kafasını çatıdan akan suyun altına tutmuş :) Bu sefer de ben kızdım, iyi mi ?
.
.

3 yorum:

  1. cok seker ya, islansin mis gibi tadini cikarsin, zaten oyle yapiyor bayildim Mustafa'ya:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de öyle diyorum, "çık, oyna, ıslan Mustafa" diyorum. Bu yorumunuzu da ona okuyacağım okuldan geldiğinde :)

    YanıtlaSil
  3. Bir başka olur Karaova'nın yağmuru. Ben de her yağmur yağdığında evimizin ilerisindeki dereyle çukurda oynardım.
    Goca Dere yine insanlara paçalarını sıvatıyor Mehmet Abi. Geçen cuma başıma geldi, oradan biliyorum.
    Saygılar, sevgiler :)

    YanıtlaSil