27 Mart 2010 Cumartesi

Evde Şarap Grubu Mart-2010 İzmir Tadım Toplantısı



Ve bir Evde Şarap grubu tadım toplantısı için daha İzmir'deyiz. Bizim takımdan Erdal eksik, bu sefer gel(e)medi. Daha önceden tanışık olduğumuz arkadaşları tekrar görmek güzel, yeni arkadaşlar tanımak güzel.



Bodrum'dan gelen grup, yani bizler :) Ben, Rıdvan abi ve Kadir abi. Artık Bodrumlu olan Erhan abi ve eşi Füsun hanım. Ve ilk defa katılan Ömer bey ve Sinan bey.



Her zaman olduğu gibi şaraplarımızla da bir poz verelim dedik :) Bu ay içerisinde İstanbul'da gerçekleşen Wines of Turkey (WOT) ve Veritas, Masters Of Wine (MW) kör tadımlarında ön plana çıkan ve en yüksek puanları alan İzmir bölgesinin şarapları ve grup üyelerinin yapmış olduğu şaraplar, grubumuzun moderatörlerinden Nejat bey ve ben.


Can Ortabaş, Ayhan Güleyen ve Grubun moderatörlerinden Nejat Kutup.

İlk bölümde derece almış şarapların tadımı yapıldı. Bu şaraplar;

MW 2010''da, Anadolu Üzümlerinde Yapılan Kırmızı Şaraplar kategorisinde en yüksek puanı alan Urla Şarapçılık Boğazkere 2009 (88 puan) ve ikinci yüksek puanı alan Doluca Kav Tuğra Kalecik Karası 2008 (87). Uluslararası Üzümlerden Yapılan Kırmızı Şaraplar kategorisinde ikinci olan Urla Şarapçılık Nero d'Avola / Urla Karası 2009 (88), üçüncü olan Sevilen 900 Cabernet Sauvignon 2007 (87). Kupaj Kırmızı Şaraplar kategorisinde birinci olan Prodom (Sevilen) Syrah-Cabernet Franc-Petit Verdot 2007 (91) şarapları ile WOT 2010' da 88 puan alan Pendore Boğazkere 2008. MW ve WOT'da tadımı yapılan ve puanlanan şarapların tamamının listesi için tıklayınız.

Hepsi de çok güzel şaraplardı, ama ben Urla Şarapçılık Boğazkere 2009 ve Urla Şarapçılık Nero d'Avola / Urla Karası 2009'u biraz daha fazla beğendim.



Toplantımıza katılarak, bizlerle, bağcılığa başlama hikayesini, bağcılık ve şarapçılık hakkındaki düşünce ve tecrübelerini paylaşan, bize tadımını yaptığımız şaraplarını anlatan ve bunu samimiyetle ve açık yüreklilikle yapan, Urla Şarapçılık ortaklarından Sayın Can Ortabaş'a çok teşekkürler...



Ödüllü şaraplardan sonra sıra bizim şaraplarımıza geldi.
Keskin bir geçiş oldu da diyebiliriz :)
Grup üyelerinin şarapları da kendi içinde değerlendirildiğinde, iyi şaraplardan, ne iyi ne kötü şaraplara (nasıl değerlendirme ama), oradan kötü şaraplara uzanan geniş bir yelpazede epeyce çok şarap tattık.




.
Fotoğraf çekme işini hep Erdal yapıyordu daha önce. Bu toplantıda o olmadığı için, çok fotoğraf çekemediğim gibi, benim fotoğrafım da bol bol çekil(e)medi :)
.


Şarapların tadımı ve yemek faslı bittikten sonra grup üyeleri de birer ikişer dağıldılar. Bizler, yani yukarıdaki grup en sona kalanlarız. En son birazcık daha sohbet, son bir fotoğraf ve yolcu yoluna...

Güzel bir gün ve güzel bir yolculuktu...
.
.

5 yorum:

  1. çok güzel bir gün geçirmişsiniz. Urla şarapçılığın şaraplarını ben de merakla bekliyorum. Bu arada öğrenme fırsatı bulabildiniz mi? Nero davalo daki Urla karası oran neymiş? Bir de Urla karasından monosepaj bir şarap düşünüyorlar mı ileride?

    YanıtlaSil
  2. Umut bey,
    Evet güzel bir gündü. Nero d'Avola-Urla Karası kupajındaki Urla Karası oranı konusu geçmemişti sanırım ya da ben kaçırdım, ayrıca sormak benim de aklıma gelmedi. Urla Şarapçılık bağlarında bir yandan da asmalarda klon seleksiyonu çalışmalarına devam ediliyormuş. Urla Karasından monosepaj bir şarap yapmayı düşünüp düşünmedikleri konusunda benim anladığım, bunu biraz da bu çalışamaların sonucunun belirleyeceği yönünde.

    YanıtlaSil
  3. yine bir yolculuk dostlarla keyifli buluşma:)
    daha niceleri olsun.

    YanıtlaSil
  4. lavantalimon,
    Yine arkadaşlarla güzel bir yolculuk, keyifli bir buluşmaydı...

    YanıtlaSil
  5. Özenle ürettiğiniz şaraplarınızın ambalajlanmasında aynı özeni yaratmanız için sizlere yüzlerce cam şişe seçeneği sunmak isterim.
    www.fenik.com/uluslararasi
    Şarap,Yağ şişeleri için bana ulaşabilirsiniz.
    Sinem Karaca
    sinemkaraca@feniks.com.tr
    0 505 629 42 29

    YanıtlaSil