4 Eylül 2011 Pazar

Thera Şarapçılık

Sanırım 3 yıl oldu, belki de daha fazla. Almanya Rheingau-Lorch'dan Weingut Mohr 'un sahiplerinden Saynur Sonkaya Neher'den bir mail almıştım ve böylece tanışmış ve dostluğumuz başlamıştı onlarla. Almanya'dan arkadaşları Muğla'dan arazi alıp bağ tesis etmişler. Acaba nerede diye araştırırken benim siteye rastlamış, siteyi gezdikten sonra da mail yazmış. Daha sonra arkadaşlarının Muğla-Yerkesik'te bağ tesis ettiklerini öğrendim. 2010 yılında üretim izni alarak şaraphanelerinin faaliyete geçtiğini de yine internetten takip ederek öğrenmiştim.


















Bir ay kadar önce Bodrum'dan bağı ziyarete gelen bir arkadaşla sohbet ederken, Thera Şarapçılık'tan Mustafa beyin, arkadaşı olduğunu söyledi, telefonla aradı ve konuştuk. Ve Bayramın ikinci günü de Mustafa (Al) beyin kendisi buradaydı.

Thera Şarapçılık Muğla merkez ilçeye bağlı ve il merkezine mesafesi 19 km olan Yerkesik Beldesinde kurulmuş. Gökova Körfezine uzaklığı 20 km olan Yerkesik'in bulunduğu platonun denizden yüksekliği de 600 m. Tarihi M.Ö III. yüzyıla kadar uzanan Yerkesik'in bu tarihlerdeki adı Thera imiş ve Karia'nın küçük bir kentiymiş. Thera şarapçılığın adı da buradan geliyor.

Thera Şarapçılık, Herman Josef Kreuzberg, Frank Josten ve Mustafa Al tarafından kurulmuş. Kendilerinin (ortakların) Almanya'da da bağ ve şarap işi yaptıklarını söyledi Mustafa bey. Şaraplarını Türkiye'de bir kaç yerde ve Almanya'da satıyorlarmış.

THERA 2009 Şarap Tanıtımı.



Mustafa beyle bağı gezdik, onların Almanya'daki işleri ve buradaki şarapçılık faaliyetleri hakkında, bu yöre ve bizim bağlarımız, planlarımız hakkında oldukça uzun sohbet ettik. Burayı çok beğendiğini ve ortaklarıyla da gelmek istediğini söyledi. İki şarabımı tattık beraber, "bu kadarını beklemiyordum" dedi. Bana getirdiği şarabı ise henüz tatmadım, tattığım(ız) zaman şarapla ilgili notları bilahare burada paylaşırım.



1 yorum:

  1. Looks like fine red. I will try to find it tomorrow. Not sure if they sell it here in California

    YanıtlaSil